Tarun Taikakakut

torstai 30. heinäkuuta 2015

Cantaloupemelonijäätelöt

Heippa!
Tässä taas yksi sokeriton kesäjäätelökokeilu. Kinuskikissalta luin, että mehu- ja hedelmäjäätelöihin saa glukoosisiirappia lisäämällä saman koostumuksen kuin kaupan mehujäätelöissäkin. Tuota kikkaa pitää ehdottomasti kokeilla, vaikka sillä sitten tuleekin sokeria jätskeihin :) Niin ja lapset söisi näitä vaikka kuinka paljon! ;)


Cantaloupemelonijäätelöt 6 kpl
½ cantaloupemeloni
1 banaani 
2 rkl sitruunan mehua

Paloittele ja soseuta kaikki keskenään blenderissä tai sauvasekoittimella. Kaada sose jäätelömuoteihin ja paina keskelle tikku. Pakasta.

Terveisin Taru

4 kommenttia:

  1. Olen miettinyt samaa ja tarkoitus joskus kokeilla glukoosisiirappia myös näihin mehujätskeihin.. Olen vasta yhden kokeilun saanut aikaiseksi tehtyä, mangosose+banaani+jogurtti, ja se oli ainakin hyvää! Sinä se saat varmaan ennemmin kokeiltua, kerrohan sitten kuinka paljon siirappia tarvitaan.. ;) Herkuilta näyttää nämäkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä varmaan tänään jo kokeilen tuota siirappia ja laitan kyllä sitten siitä blogiin juttua :) Kiitos Raisa!

      Poista
  2. Mä tein banaani-päärynä-kiivi (plus vähän vettä) jäätelöitä ja oli superhyviä! :) täytyy kokeilla jotain muutakin, sun innoittamana ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtavaa jos olen saanut jonkun näistä innostumaan! :D Ja sitten kun jätskit ei enää maistu niin nämä voi juoda pillillä smoothieina! Vanhempi tyttö pyytää lähes joka päivä smoothieita :) Ja jos mukana on banaania, ei sokeria tarvita, kun banaani on niin makeaa. Ja avokado antaa ihanaa pehmeyttä, mutta hyvin vähän makua! Meillä lapset ei edes huomannut smoothiessa olevaa avokadoa, eivätkä lehtikaalia! Hih! :D Sun jätskit kuulostaa ihanalta! Olen kiiviä himoinnutkin jo sen kauniin värinkin takia, mutta tytön allergian takia en voi sitä käyttää... Postasinkin uuden jätskireseptin tänään! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi 😊