Tarun Taikakakut

lauantai 20. huhtikuuta 2019

Omenapullapitko, voisilmäpullia, leipiä ja sämpylöitä...

Moi!
Olen leiponut tosi paljon lähiaikoina 😃 Olen tehnyt paljon taas kaikenlaista mihin löytyy jo ohje blogista niin teen näistä kaikista tälläisen yhteisen postauksen teille vaikka inspiraatioksi. Loppuun laitoin vielä pelargonioiden kukinnasta kuvan ja meidän pupusta Annelista ♥ Pihahommissa on kyllä mennyt myös paljon aikaa. Ollaan perustettu uusi kukkapenkki jonka meinaan pyhittää pörriäisten iloksi yksivuotisille kukille. Laitan sinne unikkoja, ruiskaunokkeja, malvikkeja, kosmoskukkia, leijonankitoja, kehäkukkia, silkkikukkia, yms yms 😍 Kasvihuone on jo täynnä orvokkeja joita tuli aivan liikaa taas 😅 Onpahan taas kaikki paikat täynnä kukkailoa ensi kesänä! Seuraavaksi pitäisi koulia samettikukat ja tsinniat ja idättää päivänsini ja tuoksuherneet 😁♥

Pitkot tein tällä ohjeella. Näissä on vaniljakreemiä sisällä ja päällä. Lisäksi itsetehtyä omena-punaherukkahilloa ja omenan lohkoja. Päällä vielä stroisselimurua johon ohje löytyy täältä. Oli ihanaa pitkoa! 


Porkkanaleipien ohje löytyy täältä.
Nämä on ihanan helppoja leipiä tehdä.
Kuori on rapea ja leipä säilyy oikein hyvänä pari päivää.


Kaurasämpylät tein tällä ohjeella.
Näissä oli ekstrana 3 rkl lehtikaalijauhetta ja ½dl chia-siemeniä.
Pelargonioiden kukintaa kuistilla 🌸

Anneli ♥

Terveisin Taru

6 kommenttia:

  1. Tuo porkkanaleipä näyttää oikein tosi herkulta..

    VastaaPoista
  2. Ihania herkkuja täällä taas <3 Mulla on leipomiset hieman jääneet, ensin koko perheen sairastellessa viikon ajan ja sen jälkeen puutarhakärpäsen iskiessä oikein kunnolla. Meillä mm. mansikkamaa siirtyi, 11 uutta marjapensasta löytänyt paikkansa, kukkien ja kurkkujen esikasvatusta, kasvimaa meni täysin uusiksi jne... Multaa tullut roudattua jo muuta autolastillinen 😅 Mulla on muuten myös monia samoja (syötäviä) kukkia tulossa pihalle, nyt kun vihdoin löysin niille kivan paikankin uusien pensaiden läheltä :) Ja syksyllä poimitut orvokin siemenetkin kasvavat jo kovin, jeei! Ihania hommia puutarhahommat. Vaikka toki leivontasormetkin jo syyhyävät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos 😍 Meillä ollaan sairastelu koko kuukausi 😱 Mä oon ollut ihan sökönä kaikesta. Noro oli kahteen kertaan ja kesti viikon nuorimmaisella. Meinasi huumori loppua kun olin viikon valvonut kun oksentelu alkoi aina uudestaan ja uudestaan 😥 Nyt perhettä kiertää joku flunssa... Nämä on kyllä vaikuttanut leipomisiin 🤣 Kai tämä tästä taas 😅 Mä tiedän tuon puutarhakärpästunteen! Se on mulle tullut jo monena vuotena 🤣 Mulla on kans täällä ihan hirvee hullynmylly menossa puutarhajuttujen kanssa. On niin paljon tulossa kaikkea etten edes luetella jaksa! Saat seurata sitten instasta ja täältä kesän edetessä että mitä oon kasvatellut. Mies tuossa juuri sanoi että joka kevät sama juttu, mulla joka toinen lause on kuulemma "Mä tarvin lisää multaa" 😂😂😂

      Poista
  3. Tämä omenapullapitko kyllä aiheuttaa inspiraatioita leipomiseen. Kiitos tästä ohjeesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa kuulla! :D Ole hyvä, kiva että ohjeista on iloa!

      Poista

Kiitos kommentistasi 😊