Tarun Taikakakut

torstai 13. helmikuuta 2014

Laskiaispullat

Heips!
Tein kahvipöytään vieraille laskiaispullia. Laskiaispullat ovat yksinkertaisia, mutta niin herkullisia leivonnaisia! Ja taas kerran nämäkin ovat aivan erilaisia kuin kaupan valmiit... Välissä mansikkahilloa ja kermavaahtoa. Kermavaahtoon (2dl) laitoin 1 tl sokeria ja 1 tl vaniljasokeria. Laskiaiseen on vielä aikaa, mutta mikään ei silti estä pullilla herkuttelua ;)



Puolet taikinasta päätyi laskiaispulliksi.

Toisesta taikinan puolikkaasta tein pieniä voisilmäpullia, omia lemppareita, helppoja ja herkullisia :)

Terveisin Taru

12 kommenttia:

  1. Meillä on jo pari kertaa herkuteltu näillä ihanilla kematäytteisillä pullilla, ne on vaan niiiin hyviä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä sitä turhaan odottamaan laskiaiseen, kun voi vaikka heti tehdä pullia ;D Nämä ovat kyllä ihania! Minä laitan aina hilloa kun en niin mantelimassasta välitä.

      Poista
  2. Nämä ovat niiin hyviä :) Mä yllätyin, kun huomasin laskiaisen olevan vasta maaliskuussa, kun luulin pääseväni herkuttelemaan näillä pullilla viimeistään ensi viikolla. Tai voishan näitä muulle perheelle leipoa vaikka jo nyt, mutta on hieman hankalaa katsella vierestä muiden mussuttelua. Mun on pakko hieman hillitä hiivaleivonnaisten herkuttelukertoja oman hyvinvoinnin takia. Mutta viimeistään laskiaisena kyllä nautin yhden jos toisenkin hyvillä mielin näitä herkkuja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ovat! Mä en kyllä jaksanut odottaa maaliskuuhun asti ;D Hiiva ei aina oo kyllä kiva kaveri... Sitä sopii vältellä kyllä. Mutta sitten kun pääset näiden tekoon niin syö ainakin kaksi! Niin mä tein ;D

      Poista
  3. Ihania pullia! =) Mun pitäs kehitellä joku "tuunattu laskiaspulla" parin viikon päähän... Ajattelin et jos tekis semmoisen kranssin.. =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tuunailu on joskus ihan paikallaan! Mielenkiinnolla jään odottelemaan sun luomusta :)

      Poista
  4. Minä jo eilen kävin katsomassa netistä että milloin se laskiainen onkaan, että saisi laskiaispullat tehdä. Pettymys oli suuri kun maaliskuulle menee, mutta taidanpa ottaa sinusta mallia ja tehdä pulla etukäteen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla käy joka vuosi niin, että teen malttamattomana laskiaispullat pari viikkoa etukäteen ja sitten kun laskiainen on, en edes tiedä sitä ;D Jokainen tehkööt pullansa silloin kun siltä tuntuu :)

      Poista
  5. Ihanat laskiaispullat.
    Hyvää Ystävänpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kirsti, hyvää ystävänpäivää sinullekin :)

      Poista
  6. Voi miten komeita laskiaispullia!! Maistuisi!
    Olen tässä koko viikon leiponut sunnuntaita varten, alkaa olla leipomismitta täynnä... tänään jo ajattelin, että ravintolapäivän jälkeen pidän ainakin kuukauden leipomistaukoa... mutta pakko ainakin kuitenkin laskiaispullia on leivottava ;)
    Iloista Ystävänpäivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kirsi :)
      Mulla on usein käynyt juuri noin, että olen vannonut etten leivo ainakaan sataan vuoteen, niin usein se kestää tasan kaksi päivää ja taas on ideoita pää täynnä ja intoa riittäisi vaikka mihin, heh ;D
      Ehdottomasti teet laskiaispullia itsellesi ja perheellesi, kyllä sen verran aina jaksaa :) Otat lapset avuksi pyörittelemään niitä ;D

      Poista

Kiitos kommentistasi 😊