Tarun Taikakakut

lauantai 7. syyskuuta 2019

Sadonkorjuu

Moi!
Tässä kuvia tästä ihanasta (ja vähän raskaastakin 😅) sadonkorjuun ajasta ❤ Olen tehnyt paljon mehuja, soseita ja hilloja. Likööriä unohtamatta! Tein taas karviaisesta likööriä pienellä aroniatwistillä. Tänä vuonna siskoni sai hyvän marja-aroniasadon joten sitä olen koittanut käyttää joka paikkaan 😁 Jossain lehti- tai nettijutussa muuten marja-aroniaa tituleerattiin Suomen terveellisimmäksi marjaksi! 👍 Omenaa olen saanut kolmesta paikasta ja omiakin omenia sain jonkun verran. Herukoita sain omasta pihasta Tänä vuonna tosi hyvin.


Tässä on mehua omenasta ja marja-aroniasta.

Tässä on omenahilloa, punaherukka-omenamehua, marja-aronia-omenahilloa, mustikka-omenahilloa ja päärynähilloa.

Tässä herkkukuvia. Marja-aroniaa, päärynöitä, luumuja ja omenia.

Yllä olevassa kuvassa on kääpiösamettikukkaa, tsinniaa, krassia, tarhapiiskua, pikkuasteria ja auringonhattu vai kaunopunahattu, en ole varma mitä nimeä tuosta käyttäisin.

Yllä olevassa kuvassa on orvokkeja, tsinniaa, daalioita, auringonkukkia, kirjokierto ja siniviuhka.

Mustikkaa, karhunvadelmaa ja suklaakirsikka- ja kirsikkatomaatteja.

Tässä kuvassa on kaksi daaliaa ja kaksi tsinniaa.

 Näistä mun omista omenoista tulee kyllä maailma  kauneimman väristä sosetta tai hilloa ❤

Oon kasvattanut jo useana vuonna tsinnioita eli oppineidenkukkaa. Tänä vuonna ostin neljää erilaista siementä. Tässä kuvassa on tälläinen matalampi lajike. Tosi hienoja kukkia! Ne kasvavat vanhassa emalivadissa 😊

Tässä kuvassa on luumuhilloa ja omena-luumumehua. Olen kahdesta eri paikasta saanut paljon luumua. Hillo oli melko kirpakkaa ja mehu tosi hyvää. Hillon tein mausteisena Dansukkerin ohjeella, vähän ohjetta muunnellen. Hillo sopi hyvin juustojen ja suolakeksien kanssa 😋

 Talvella on sitten kiva näitä herkkuja syödä ja kuvia katsella kun räntää sataa ikkunan takana 😁


Terveisin Taru

4 kommenttia:

  1. Wau mikä määrä säilöttyä syötävää :) Ihanan värikkäät kuvat ja kauniita kukkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Hilu! 😊 Mä niin rakastan väriä puutarhassa ja siksi kasvattelen siemenistä paljon erilaisia kukkia ❤

      Poista
  2. Hitsi miten ahkera olet ollut. Jotkut sanovat että jos ottaa luumuista kuoren pois niin ei tule kirpeää hilloa. Tiedä häntä. Tsinniat on ihania.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt mä kyllä olin aikas ahkera 😁 Meinasin jossain vaiheessa jo vallan väsähtää koko hommaan kun tein niin paljon kaikkea. Mutta kyllä talvella taas naurattaa kun hakee pakkasesta herkkuja 😁 Mä tein mehuja yli 30 litraa ja hilloja ja soseuta toiset 30 litraa. Laskuissa menin kyllä sekaisin mutta luulisin että määrät on tuossa aika kohdillaan. Luumuista tykkäisin testata vielä likööriä. Kysyn ensin siskolta onko luumuja enää. Tsinniat on yksiä mun lemppareita! Yksi kukka kukkii ainakin kuukauden! Tänä kesänä ainakin kukinta on ollut aivan huikeeta! 😍❤

      Poista

Kiitos kommentistasi 😊